Tres, dos, un… ACCIÓ!!!

Quan ens plantegem seguir hàbits saludables és fàcil que ens trobem amb barreres psicològiques que ens dificultin aconseguir els nostres objectius:

Fer exercici de manera regular
Seguir una dieta
Anar a córrer
Deixar de menjar tanta xocolata

Aquests són sovint propòsits que acaben quedant només en una declaració de bones intencions.

La pauta que seguim els éssers humans a l’hora d’actuar és la següent:

SITUACIÓ → PENSAMENT → EMOCIÓ → REACCIÓ

En funció del que pensem i de les emocions que això ens generi, reaccionarem de diferent manera davant la mateixa situació.
Aquí tenim un exemple de tres reaccions diferents davant una mateixa situació: “El metge em diu que tinc colesterol”.

OPCIÓ 1

SITUACIÓ  > El que passa: El metge em diu que tinc colesterol
PENSAMENT > El que penso: Quina tonteria, d’això no em moriré
EMOCIÓ >  El que sento: Tranquil·litat
REACCIÓ > El que faig: RES

OPCIÓ 2

SITUACIÓ > El que passa: El metge em diu que tinc colesterol
PENSAMENT > El que penso: No sóc capaç de fer règim
EMOCIÓ > El que sento: Impotència i frustració
REACCIÓ >  El que faig: Menjo més greix que abans

OPCIÓ 3

SITUACIÓ > El que passa: El metge em diu que tinc colesterol
PENSAMENT > El que penso: M’agafarà un infart, no em vull morir
EMOCIÓ > El que sento: Por / Preocupació
REACCIÓ > El que faig: Segueixo una dieta específica
Com podem veure, el fet d’actuar d’una manera o d’una altra, depèn de molts factors que convé revisar quan no estem aconseguint allò que suposadament ens hem proposat.
A Nútrim treballem tant per a ajudar a evitar situacions negatives, com per a ajudar a afrontar-les quan ja s’han donat.